Reference |
V libáňském závodě společnosti Magna jsme provedli analýzu řídicího systému výrobní linky Slush. Hlavním cílem projektu bylo rozšířit znalosti o podmínkách odjezdu forem z předehřevů ve vztahu k vyššímu podílu zaznamenaných zmetků.
Představení společnosti |
Společnost Magna Exteriors (Bohemia) je od května roku 2009 součástí globální společnosti Magna operující ve více než 25 zemích světa s celkovým počtem zaměstnanců přesahujících 72 tisíc. Společnost Magna je světově uznávaným výrobcem a dodavatelem komponentů a systémů pro automobilový průmysl. |
Popis řešení |
Na lince Slush probíhá technologický proces výroby umělých kůží pro palubní desky do osobních automobilů. Forma se infrazářičemi předehřeje, do předehřáté formy se nasype materiál ve formě prášku (směs PVC, barviv, změkčovadel a stabilizátorů, upravených na míru technologie), který se uvnitř formy roztaví - forma se udržuje na požadované teplotě (která se v průběhu cyklu mění) a pomocí rotace, vibrací a zastavovaní ve vhodných pozicích se vytvoří kompaktní výrobek. Forma s výrobkem se zchladí na teplotu vhodnou pro vyjímání a obsluha vyjme kůži k dalšímu zpracování. Proces je řízen z PLC a regulace ohřevu a ochlazování formy je řízena z PC (na formě je více jak 100 termočlánků, které snímají teplotu, a akčními členy, které ji ohřívají, jsou infrazářiče umístěné vně formy). Stroj v principu fungoval správně, problémem byla velká zmetkovitost. Příčinu většiny vad identifikoval zákazník ve špatné regulaci ohřevu formy – docházelo buď k místnímu přehřátí formy, nebo naopak k nedostatečnému ohřevu. To se potom na hotovém výrobku projevovalo zejména na kvalitě povrchu kůže. Cílem projektu bylo identifikovat příčinu nepřiměřeného ohřevu formy a zvýšit stabilitu řízení celého technologického procesu. Spolupráce byla zahájena na začátku roku 2014, kdy proběhla nejdříve první etapa analýz, která odhalila problémy v komunikaci mezi PC boxy a sběrným PC. Ukázalo se, že teploty, podle kterých byl proces řízen, nemusely vždy odpovídat reálným hodnotám na čidlech. Proto se ve druhé etapě projektu zaměřil náš tým na identifikaci optimální směrodatné odchylky, při které by neměl v procesu slushování vzniknout zmetek. Výstupem další etapy bylo vytvoření aplikace Merz-Magna Report, která slouží technologům k detailnímu mapování procesu zahřívání forem a k následnému hledání příčiny vzniku určitých typů vad ve sledovaném výrobním procesu. |
Přínosy |
|
Home | | | MES | | | OEE | | | BI | | | VOP | | | Ochrana osobních údajů | | | Kontakty |
© copyright Merz s.r.o., webdesign & developed by 5Q, spol. s r.o. |